Hot Water Beach, Waitomo, Hobbiton,Rotorua & Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Juultjegaatopreiss - WaarBenJij.nu Hot Water Beach, Waitomo, Hobbiton,Rotorua & Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Juultjegaatopreiss - WaarBenJij.nu

Hot Water Beach, Waitomo, Hobbiton,Rotorua & Taupo

Blijf op de hoogte en volg

20 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hele uitgebreide titel, maar ben nu ook in een rap tempo door aan het reizen en vanalles aan het doen. Uiteindelijk heb ik toch minder tijd dan ik zou hebben gewild, dus het is even flink aanpoten ;). Gelukkig wel in nog steeds mooi weer; af en toe bewolkt, maar slechts 5 regendruppeltjes ofzoiets. De afgelopen week heb ik super veel gezien, dus hier kort (nouja, zo kort mogelijk, ik typ altijd veel te veel) de hoogtepunten!

Na een familiepauze ben ik doorgegaan naar Hot Water Beach; dit is een speciaal strand. Als je op bepaalde plekken (tijdens eb) in het zand graaft, komt er heet water vanuit de bodem omhoog. Zo kun je een privé spa maken. Klinkt lekker, maar het water is echt (zelfs voor mij!) erg heet; zonder wat zeewater erbij verbrand je jezelf. Vlak in de buurt ook nog een bounty-achtig (op ons na weer verlaten) strand -zie foto-. Erg mooi strand, ik denk de mooiste die ik heb gezien tot nu toe.
De dag erop richting Waitomo caves, deze grotten zijn beroemd vanwege de 'glow worms.' Hier kom je door door een paar (achterwaarts) van watervallen af te springen, en dan kan je 'raften' (je zit gewoon in een soort van band) door de grotten, wel grappig om te hebben gedaan. Wanneer de lichten uit gingen zag je inderdaad de glow worms (eigenlijk een soort vliegen), als een soort groenblauwe lichtjes door de grotten heen. Er zwommen ondertussen alen onder ons door, een iets minder prettig idee! Er was nog een ander insect-incident; er zat (twee keer!) een soort kruising tussen kever en monster (!) vlieg (het sprong en vloog en was erg sprieterig, bah) op het gordijn naast mijn kussen. De enige man in de kamer moest mij twee keer komen redden wat hij gelukkig ook deed! Verder zijn er hier tot nu toe geen nare beesten!

De reis ging hierna verder richting Rotorua, de zogenaamde Maori hoofdstad, hier had ik een erg druk programma! Op deze weg ligt namelijk ook Hobbiton!!! Jeeh! Wilde dit erg graag zien (want LOTR is mijn lievelingsfilm), dus deze excursie moest ik doen :D. De 'hobbits holes' waren erg schattig. De boom die op het bekendste huisje -van Frodo-staat is gemaakt van ijzer. De 200.000 bladeren zijn er handmatig op gezet, wat een baan :s. 'S avonds een 'Maori cultural hangi' (traditionele Maori maaltijd) bijgewoond, dit vond plaats in een bos met erg grote bomen, met traditioneel gezang en gedans. Klinkt wat zweverig misschien, maar was echt leuk om mee te maken. Ik reis nu samen met 3 Denen en een Nederlands meisje, zij gingen ook mee, was erg gezellig. De maaltijd was trouwens super, 3 gangen (erg fijn, kan geen instant noodles meer zien), met als toetje Pavlova, aaaaaah! Heb al 2 weken nauwelijks gesnoept, ik moet dit snel gaan veranderen. Het eten werd bereid op een vuur dat werd aangelegd in een gat in de grond. Het gat werd vervolgens afgedekt, en alles werd gaar gestoomd. Mjam. Nog wat feitjes over Rotorua: het stinkt! Er hangt een erg penetrante zwavel geur. Deze gassen komen uit de grond omhoog uit bubbelende en stomende modderpoelen, plaatsje ligt op 'de pacific ring of fire,' wat oa betekent dat er kokend water, stoom en geisers uit de grond omhoog komen.

Door naar het dramatische gedeelte van dit stuk... In Taupo heb ik vanmiddag een skydive gedaan, in het kader van 'ga je angsten aan.' Er is bewijsmateriaal van, en op het moment dat ik het vliegtuig uit word gegooid zie ik er uit alsof ik maar de slachtbank moet. Een carrière als skydive model is zeker niet voor mij weggelegd (zag er uit als Urkel; te korte broek, bretels, lelijke bril en onnavolgbare gezichtsuitdrukkingen) maar het was cool!!! Het was een vrije val van 60 sec, dit was het vetste onderdeel, vreemd genoeg een lekker gevoel om met 200 km per uur (!) naar beneden te vallen. Het uitzicht was super, er was geen wolkje in de lucht dus kon erg ver zien. Ben vanaf 15000 feet gesprongen, het hoogste wat in nieuw Zeeland mogelijk is, vandaar ook een wat langere vrije val. Daarna nog 5 minuutjes zen aan een parachute gehangen. Ik kon zo goed naar lake Taupo kijken, een azuurblauw meer net zo groot als Singapore.

Morgen staat de Tongariro crossing op het programma, volgens de lonely planet 1 van de de mooiste 1 daagse trackings. Het is een wandeling van 19 km omhoog (weer een vulkaan), duurt ongeveer 8 uur... Ik ben benieuwd hoe ik het er vanaf breng!

(Kim & Eva, fijn om even met jullie geskypt te hebben! Xx)

  • 20 Februari 2014 - 11:25

    Gerjan:

    Prachtig Julie!
    Tijd tekort...maar wel flink aan het genieten volgens mij. Mooie foto's ook.
    Have fun verder!

  • 20 Februari 2014 - 11:47

    Nicky:

    Heey Juultje!!

    Hoe is het met de beentjes na de beklimming van de vulkaan??? Erna even een dagje rustig aan hoop ik :) Wat een super leuke verhalen hier! Wel een echt mooi deel van de wereld om te zien, ik wil meer foto's!
    Ik geloof alleen dat het geen hobbithuisje voor jouw wordt, daar ben je toch wel een beetje te groot voor...

    Genier er nog van daar!

    Dikke knuffel!

  • 20 Februari 2014 - 15:30

    MJ:

    Wat een excursies! Mooier kan het haast niet worden..en die skydive;
    IK zou het niet durven, maar wilde dat ik het OOIT gedaan HAD ;- D. Wij deden het met een luchtballon...
    Springen, Vallen, Zweven en in zijn 8eruit! Zorg je er wel voor, dat je in één stuk thuiskomt??? grtjs Ton en Marie-José

  • 20 Februari 2014 - 16:31

    Eva:

    Wow ziet er echt fantastisch uit allemaal!! En ik weet inmiddels wie Urkel is ;) xxxx

  • 20 Februari 2014 - 18:34

    Diana:

    Wauw wat gaaf! En een skyline super stoer! Wat een mooie omgeving! Geniet er lekker van!

  • 20 Februari 2014 - 23:06

    Kim:

    Held! Echt fantastisch om zo'n sprong te maken, dat zijn de ervaringen die bijblijven :)
    Hoop dat je de vulkaan tot bovenaan beklommen hebt zonder al teveel pijn en blaren. Uitzicht was vast heel mooi.
    Korte NL update: werk, ritme, nat weer met overal crocussen die denken dat het lente is.
    Tot het volgende verhaal! Xjes

  • 21 Februari 2014 - 16:59

    Amber:

    Lief wat een verhalen en wat een foto's!!!!!! Super!!!
    In 1 reis gewoon al je angsten overwinnen.. Held!!
    Mis jou en vond t vet leuk een kadootje op mijn verjaardag van je te krijgen! Super lief! Geniet lekker verder!
    Xxxxxxxxx

  • 21 Februari 2014 - 19:41

    Mama :

    Tjonge Julie wat verschrikkelijk eng, skydiven, ik doe t je niet na. En dan die "beesten" ,zo zie je maar weer 'n man kan toch handig zijn ! Leuk ook dat je gezelschap hebt bij deze "ondernemingen". De foto's zijn erg mooi. Doe t wel n beetje rustig aan! ik bedoel niet te gevaarlijk? Overigens is deze reis natuurlijk wel 'n geweldige ervaring voor je! gr mm

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 3838

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 18 Maart 2014

Mijn eerste verre reis

Landen bezocht: