Ik ben er! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Juultjegaatopreiss - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Juultjegaatopreiss - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Blijf op de hoogte en volg

09 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na een hele (echt hele!!!) lange reis, ben ik eindelijk in Nieuw Zeeland! Ik werd na de gare reis heel luxe opgehaald door Roger (mijn neef). Daar ben ik ook de eerste dagen gebleven om mijn nieuwe neefje te bewonderen (hij is cute!!!) en ook wat bij te komen van de reis. Dat is me nu na 3 dagen nog steeds niet helemaal gelukt (het is hier 12 uur later), dus ik doe het nog even rustig aan. Mijn eerste kennismaking met Nieuw Zeeland was een grote houten Maori poort op het vliegveld waar allerlei oergeluiden uitkwamen. Ik vond het op dat moment wel vredig gechant (zen-achtig, ik dacht aan Boeddha), maar het bleken oorlogskreten vanuit diverse Maori stammen te zijn. Het zegt wel wat over mijn post-reis status :s.

Mijn eerste dag voelde ik me ondanks jetlag echt bizar fit. Ik ben met Roger naar One Tree Hill geweest met een mooi uitzicht over de stad, en naar mount Eden, de hoogste vulkaan, en nog even Auckland in. Roger vertelde dat alle bergen in Auckland vulkanen zijn geweest, het zijn er echt veel! 's avonds (lees: vanaf 7 uur) stortte ik toch in. Overdag waren er vrienden van Joana (uit Peru) op kraamvisite geweest. Een vriendin had een echt Peruaanse gerecht gemaakt, dat wilde ik wel proberen. Ik vroeg wat er in zat, en ze vertelde me dat er "vanalles van de kip" in zat, dus ik dacht aan borst, vleugels, pootjes ofzo. Maar 'vanalles' is een afgezwakt 'alles' want alles echt alles van de kip; ALLES zat er in verwerkt. Wat ik had geïdentificeerd als een soort bonen bleken stukjes kippenhart te zijn. Gek idee! Het was toch wel lekker, maar ik at het voordat ik wist wat er in zat. Tsja.
De tweede dag met Joana (nicht) en de kinderen naar Mareatai Beach geweest. Het was bewolkt en erg winderig, desondanks was het toch lekker op het strand. Op de een of andere manier heb ik niet bewust meegekregen dat ik vrij dicht onder het gat in de ozonlaag zit nu. Met de factor 10 die ik heb meegenomen kom ik niet ver, dus ik moet nog een goede sunblock inslaan. In de wind (echt flinke wind) ben ik ook gewoon een beetje verbrand.
Het was Julius' (mijn nieuwe neefje) eerste tripje naar het strand en hij hield zich erg goed. (Sowieso heb ik hem in de 3 dagen dat ik hier ben maar 1 keertje horen huilen, is erg rustig). Opvallend was wel dat het hele strand leeg was (op ons na dus), echt niemand!

Chaska (mijn nichtje) wilde me ook graag wat laten zien, een luchtkussen kasteel, dus ik ben ook nog naar 'inflatable world' geweest :).

Wat ik grappig vind: in de supermarkt hebben ze een sectie 'internationaal' waar ze bruine bonen verkopen van 'het merk' Albert Heijn voor het luttele bedrag van 3,50 dollar en Euroshopper hagelslag voor 7,50 (ongeveer 4,65!).

Als alles zoals plan verloopt, vertrek ik maandag richting de tropische stranden om te zwemmen met dolfijnen. Morgen nog even het centrum van Auckland verder verkennen, misschien een uitstapje naar een eiland.

Over een aantal dagen hopelijk weer WiFi... (en hopelijk mooie dolfijn foto's).

(Is er al sneeuw in Nederland? Baal ervan dat ik de olympische spelen mis, krijg daar hier niets van mee!)

  • 08 Februari 2014 - 22:12

    Amber:

    Nu al jaloersmakend mooie foto's Juul, dat doe je goed!! ( uiteraard heb ik t over de foto's van inflatable world en niet over het schrale uitzicht.....) ;)
    En fijn ook dat je daar aan je dagelijkse vitamines komt met kip en hagelslag blijkbaar van goud! :) op naar de dolfijnen!
    Mis jou maar geniet van je verhaal hier! X

  • 08 Februari 2014 - 22:26

    Nienke:

    Goedemorgen Julie! Je eerste nieuw-zeeland-verhaal! Super leuk! Fijn dat je de lange reis hebt overleefd, en dan nu ineens aan de andere kant van de wereld... Gek idee hoor.. Maandag naar tropische stranden! Wij zijn heus niet jaloers ofzo hoor... hmm vast niet geloofwaardig.. ;) wel schattig dat je ons toch een goed gevoel probeert te geven met die Olympische spelen. heeeel veel plezier en dikke kus!

  • 09 Februari 2014 - 14:45

    Marie-José En Ton:

    Hallo Julie,
    Geweldig zoals het tot nu toe gaat. Geen sneeuw hier. Hebben bij de mannen goud, zilver en brons en bij de vrouwen goud. Moge het bij jou op je verdere reis ook zo blinken. Kijk uit met de zon. Goede reis en tot het volgende verslag.

  • 09 Februari 2014 - 16:44

    Nico:

    Klinkt al hartstikke leuk hoor. Veel plezier daar!
    dikke knuffel
    Nico en Anne

  • 09 Februari 2014 - 23:11

    Marieke:

    HiJulie,
    Leuk, die eerste reiservaringen met jetlag, unblocked sun, en je nieuwste kleine neefje in de familie. Die Maori cultuur kom je vast nog wel tegen de komende tijd,zonder jetmissers. Hopelijk kun je morgen zwemmen met de dolfijnen. Wij lopen even met de tab naar de overkant! Liefs.

  • 10 Februari 2014 - 10:49

    Kim:

    Hi meis,

    In je eentje op het strand, dat klinkt goed! Helemaal ontspannen aan het eerste deel van je reis beginnen.
    Morgen dolfijnen, yeah! Fijn begin van je reis.
    Genietze!
    Xjes

  • 10 Februari 2014 - 11:32

    Anne:

    Wat klinkt dat heerlijk zeg! Nieuw-Zeeland is geweldig en ik weet zeker dat je helemaal betoverd raakt door de prachtige en overweldigende natuur.. Alles is zo puur en ongerept, en je krijgt op veel plaatsen
    echt een ' alleen op de wereld' gevoel. Hier kijken wel al uit naar de lente die hopelijk niet zo lang op zich laat wachten. Tot die tijd droom ik een beetje weg bij jouw nieuw zeeland avonturen.
    Geniet!! XOXO

  • 10 Februari 2014 - 13:42

    Joost:

    Wow! Klinkt te gek Juul! En nu alleen nog maar genieten, genieten, genieten!

  • 10 Februari 2014 - 19:34

    Mama :

    Lieve Julie
    N hele reis he erg ver maar wel n belevenis toch? Ik heb je vertrek goed kunnen volgen ik blijf t spectaculair vinden. leuke fotos. Vandaag met coco naar dierenarts geweest en onder n 'Roesje' hebben ze er weer n mooie poes van gemaakt. ze heeft wel n erg kaal buikje ,maar er zal wel n donsje te zien zijn als jij ze weer ziet. Ik zit bij de overbuurtjes dit verhaaltje te schrijven .Ze willenme aan de pc 'hebben'.! Ik ben benieuwd naar je verdere belevenissen! gr mm.

  • 14 Februari 2014 - 01:12

    Thea:

    Hoi Julie, en ik maar denken dat de reis een "makkie" voor je was: je stond zo "fris"
    op de foto met onze kleinzoon Julius en Chaska.. Ben trouwens heel benieuwd naar je
    dolfijn-ervaring!! Enne, leuk dat je moeder de pc gevonden heeft! Lieve groeten
    van Huub en Thea.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 3842

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 18 Maart 2014

Mijn eerste verre reis

Landen bezocht: